lördag 18 september 2010

Invigning

Jahapp, då var det dags att skriva det första inlägget på denna blogg. Jag har fortfarande fullt upp med att komma underfund med alla inställningar och att få det att se ut som jag vill... eller bättre sagt som jag skulle vilja att det ser ut, men det verkar inte funka helt och hållet. Nåväl, kompromissa får man väl göra.

Idag regnar det och den där kaninburen som måste byggas står där ute och blir blöt....så att jag inte kan göra ett skvatt på den. Istället får jag sitta inomhus och roa mig med datorn och scrappa lite. Roligt men inte lika nödvändigt som kaninburen.

Bloggen ska dock vara till för mitt scrappande så här kommer ett alster: på Svensk scrapbooking har de denna månad en utmaning med temat embossing. Till den gjorde jag denna LO som fungerar som omslag på ett album jag åller på och gör.


Jag har embossat texten ( som är stämplad med clearstamps ), bården till vänster och fjärilarna. Jag måste säga att det där med embossing är otroligt kul. Man kan göra så mycket snygga saker med lite pulver och en värmefön!

Det var allt för denna gång, måste ut i köket och fortsätta arbeta på mitt kommande projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!