söndag 24 oktober 2010

Mässa i Uppsala

Igår var jag för första gången på en scrapbookingmässa och jösses det var kul! Mässan pågår denna helg i Uppsala och det finns flera butiker där så man har mycket att titta på och välja mellan när man ska shoppa. Nu har jag nästan fått ihop alla distressfärger, det är någ bara 5 eller 6 st som saknas och de lär jag nog kunna klara mig utan ett tag. Inför julen så köpte jag dessutom cardstock och mönsterpapper i vintriga färger. Två Magnoliastämplar har också flyttat hem till mig samt en liten julstämpel från Inkido.
Ja visst ja!!! Jag fick ju tag på Stickless glitterlim i färgen Platinum. Jag har sett den användas i Magolia ink tidningen och tycker den är så vacker, men den har varit svårt att hitta i butikerna. Igår hittade jag den i alla fall.
Ja, lite mer smått och gått handlade jag också. Kort och gott: en lyckad dag och rena rama julafton för mig som älskar att klippa,klistra och måla.
Jag har inte lagt ut så mycket nya alster denna vecka då mina studier har fått förtur. Jag har börjat komma igång med D-uppsatsen så den har första prioritet ett par veckor framöver. Jag har dock inte slutat pyssla. Hela köksbordet är fullt med olika alster som jag arbetar på...det enda är att allt tar lite längre tid att göra klart just nu.
Tills dess att något nytt är klart så lägger jag upp bilder på ett par alster som jag gjorde i somras.
Den första är detta kort i lila-rosa nyanser med en Magnoliastämpel på. Som vanligt är motivet målat med distress ink, men här har jag också använt mig av en hel del glitterlim (Stickless) på motivets vingar och på blommorna. Halvpärlorna är gjorda med hjälp av Pearl maker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!