måndag 4 oktober 2010

Vintage udfordring 8

Ännu en spännande utmaning hos Vintage udfordring, denna gång ska man använda sig av målning på ett eller annat sätt. Jag har gjort denna ask med en del färg på:

Det syns inte på bilden men alla kanter på asken har jag målat med en speciell grynig guldfärg (akryl) som verkligen ser gammaldags ut. Jag har även använt färgen på tagen och kanterna på papprena. Tagen har jag dessutom målat med distress crackle paint och sedan stämplat på. Stämpeltrycket fick ett fint gammalt och blekt utseende.




Så här ser asken ut från sidan. Papprena jag använder kommer från K&Company, blommorna är från wild Orchid och det övriga materialet har jag fyndat lite här och var.


Den här gången lade jag också ned extram mycket arbete på insidan av asken. Även här är alla hörnen målade med den gryniga guldfärgen. Papprena på insidan har jag sedan distressat och stämplat motiv på.
Den gryniga guldfärgen köpte jag för många år sedan och tyvärr så har jag inte sett något liknande sedan dess. Lite tråkigt för den är väldigt fin och den lilla burk jag har börjar ta slut.

4 kommentarer:

  1. aaah så helt fantastisk lekkert gjennomført! nydelige vintage farger :D
    tusen takk for at du deltar hos vintage udfordring!
    klemmm fra Linda S L

    SvaraRadera
  2. Nydelig eske du har laget.
    Skikkelig vintagelook.
    Takk for at du deltar hos Vintageutfordring.
    Meretekj

    SvaraRadera
  3. Men WOW denna asken var helt underbar.

    SvaraRadera
  4. Hei! Så nydelig eske! Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!