lördag 4 december 2010

En till Pringlesburk

Det här med att altra pringlesburkar var ju så otroligt kul, så jag gjorde en till som svärfar ska få i födelsedagspresent. Även till denna burk använde jag papper från Webster, men istället för flickigt rosa så blev den istället grön.

Även här gjorde jag en korsett av wellpapp och smalt satinband.


 Rosorna embossade jag med kopparfärgat pulver, samma som jag använt på alla andra embossade detaljer.


 Locket på burken embossade jag också för att få en finare färg än den tråkiga plasten. En tag fäste jag vid locket där vi skrev gratulationshälsningen


På onsdag ska svärfar få denna burk fylld med en liten flaska champagne och cholkad. Hoppas han blir glad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!