tisdag 11 januari 2011

Skärmaskin

Förra veckan fick jag nog av min gamla skärmaskin. Ja inte för att den var så väldigt gammal. Jag hade fått den i juli, men redan då upptäckte jag att den inte kunde skära igenom papper ordentligt på vissa ställen. Skapelsen kom från Claes Ohlsson och är deras "billiga" modell. Felen blev bara fler och när eländet inte alls kunde skära genom det tunnaste pappret ens beställde jag en ny. Det blev denna:

TONIC STUDIOS SUPER PUSH BLADE TRIMMER
Den går att köpa i denna butik: http://www.scrapohobby.se/
Det som övertygade mig att köpa denna skärmaskin var dels tips på SS forum, men också denna recension hos Scrap-nörden.
Nu fick jag en nyare modell än hennes, men det är bara hur skärbladen sitter i hållaren som skiljer annars är det samma typ. Jag blev så imponerad av hur lätt det är att skära med. Jag behöver ingen linjal för att ta mått först och det bli rakt. Bigningsbladet som följer med fungerar också bra. Plötsligt blev scrappandet såååååå mycket enklare och mindre svordomar blir det också.
Är du på jakt efter en ny skärmaskin så rekomenderar jag verkligen denna!

En god nyhet till är att min uppsats är färdig... typ...den ska ventileras den 20 och det finns alltid lite smått här och var som kan ändras innan dess och efter den 20 så har jag en vecka på mig att korrigera uppsatsen efter kritiken jag fått innan den ska lämnas in... en gång för alltid. Hoppas så att den blir godkänd i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!