måndag 7 februari 2011

En liten fågelholk

Jag har så länge velat göra en liten fågelholk och nu när jag har ett par veckors ledighet innan studierna börjar igen kunde jag ägna en hel dag åt att göra den.
Mallen kommer från Magnolia inks första nr och naturligtvis gjorde jag den vintagestil.


Huset är gjord av brun cardstock och mönsterpapper från K& Company. Blommor, grenar, halvpärlor och glitter har jag använt som dekoration. Hålet har jag satt för med transparent plast och ena halvan av taket går att lyfta så man stoppa in godsaker i det lilla huset.


Här är baksidan och taket. Över taket har jag lagt spets och brunt satinband. Det finns också en del spets som skymtar fram bakom trasiga kanter på mönsterpappret.


På denna sida av taket gjorde jag ett hjärta av kartong och målade det Distress cracklepaint och så en av mina favoritblommor: en lite större cremefärgad ros.
Deta lilla alster skickar jag in som bidrag till den vaeckas tävling hos Pysselmyran som är att skapa något med spets.

2 kommentarer:

  1. Wow wow wow
    Vilken underbar holk
    Här kan vi snacka om stark vinnarvarning
    Lycka till

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!