fredag 6 april 2012

En till påskkorg

Hej och hallo!
Ja, då var det påsk då... eller julafton??? Det snöade imorse och med tanke på att butikerna både säljer must och vörtbröd så börjar jag känna en viss förvirring kring vilken högtid detta är egentligen? :-) Nåväl, med tanke på alla små påskkärringar som ringde på och böt små handritade lappar mot godis så är det nog påsk detta ska föreställa. :-)
Scraplagret har just nu en påskcrop med en massa roliga utmaningar och idag pysslade jag ihop ett litet bidrag till "Utmaning 4 - Inspireras av påsken". Det blev en till påskkorg med en liten tag till.


Alla mönsterpapper kommer från Pions "Sagan om våren", som är så vackra. Älskar att scrappa med dem! :-)


Den lilla tagen som hänger ner från handtaget gjordes med de sista små spillbitarna av pappret.


Jag använde en massa blommor från Wild Orchid för att skapa dekorationerna på var sin sida om korgen. I övrigt blev anväde jag bara spets och ett par halvpärlor till dekoration.


Den andra sidan av korgen ser likadan ut. Tagen däremot har en liten "Glad påsk"-text och skrivyta för en liten hälsning.

Imorgon återkommer jag med lite mera påskalster, men ha en härlig långfredagskväll!!!
Kram
Rosemarie

4 kommentarer:

  1. Vilken helt underbar korg! Vilket jobb du lagt ner! Finns det månne en mall till den?
    Snygga blommor! Åh, nu blev jag sugen på att beställa från Wild orchid, dom har ju sååå mycket snyggt.
    Gillar bladen också.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Underbar påskkorg! Hoppas du vinner utmaningen med den. Jag tänkte också vara med där, om jag hinner knåpa ihop något, och nu har jag ju fått en massa inspiration från dig:) Man kan ju alltid hoppas på det där priset som lottas ut... ha ha ha!
    Glad Påsk!
    Kramar Outi

    SvaraRadera
  3. Såååååååå underbart fin i underbara färger!! Ser så snyggt ut ´med pappret som är i lager på sidorna!!
    Kram Iffa

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!