fredag 13 april 2012

Påskkort

Påsken är över och japp... då sätter jag igång och gör påskkort :-), tur att det blir en påsk nästa år också så kortet kommer till användning då. Jag har dock fortsatt scrappandet med spillbitarna från alla underbara Pionpapper, som ligger i en påse och ropar på att bli använda till något. Det här kortet är lite av ett experiment vad det gäller "lager på lager", som inte alls blev som det var tänkt från början. Ibland går materialet sina helt egna vägar helt enkelt :-).


Alla papper är från Pions "Sagan om våren" och för att förstärka vintageutseendet har jag gått lös rejält med distresser och kantrivare. Gasbindan som ligger bakom vissa lager färgade jag in med distress stainfärgen Antique Linen. Den färgen är verkligen smidig att använda till att färga om tyg och band. :-)


Blommor från Wild Orchid, blad gjorde med en die från Magnolia samt fjädrar blev dekorationen.


Ännu mera blommor :-)

Insidan som blev enkelt dekorerad.

Ja, tanken var att kortet skulle ha stått på andra ledden, men som sagt... så blev det inte för kortet ville inte det. :-)
Jag passar på att vara med Nordsalten Hobbyklubbs utmaning nr 51 där man ska skapa ett påskkort i vintagestil.

Ha en härlig fredag, trotts att det är den 13:de idag!
Kram
Rosemarie

6 kommentarer:

  1. Et herlig kort i nydelige farger:-))

    Takk for at du scrapper med Nordsalten Hobbyklubb.

    Sylvia
    DT medlem i NSHK

    SvaraRadera
  2. Underbart påskkort! Jag är precis som du, när en högtid är över då har inspirationen kommit till mig och tänker som du att det är bra att ha till nästa år =D

    Ha en härlig fredag och du, jag tror faktiskt att fredag den 13:nde är en turdag! ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Underbart kort! Ja du, dessa papper och dekorationer gör precis som du skriver....de lever ett eget liv =) Fast det är å andra sidan det som är lite kul, man tror att det kommer bli på ett sätt....och när man är klar är det något helt annat!!
    God fortsättning på denna "otursfredag" =)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vackert!!
    Underbara papper och fint dekorerat!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. *skakar bara på huvudet*
    D underbara kortmakerska....

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!