torsdag 8 maj 2014

En födelsedagsstrut

Hejsan!

Den senaste veckan har jag haft rejält med kreativ energi och jag har försökt klippa och klistra så mycket som möjligt. Tillvaron har blivit så mycket ljusare nu. I flera månader har vi nämligen haft stora problem med vår lille son, som inte har velat äta mat. Han slutade växa och började till och med gå ner i vikt och varje matstund var en kamp. Sedan ett par veckor har han äntligen börjat äta och växa igen så nu är livet på topp igen. Perfekt för att då komma igång med scrappandet igen är de utmaningar som lockar på nätet. :-) Det gav mig inspiration till att göra denna födelsedagsstrut.

 
Det svåra med strutar är att fotografera dem och det regniga vädret ute gör att ljuset också blir ett problem. :-( Papprena jag använt till denna strut är från Pion Design och så grön cardstock.
 

Ett foto på bara struten och så ett foto på tagen.


Slutligen en närbild på blomsterdekorationen på struten. Runt struten har jag satt fast spets, cremefärgad organza och så ett pärlband. Därefter byggde jag upp en dekoration av olika blad, fjädrar och så blommor från Wild Orchid.


Med denna födelsedagsstrut önskar jag delta i följande utmaningar:

ScrappaLoss: En liten gåva med färgschema: jag har valt grönt, vit, creme och ljusgul.

Papirdokkene: Utfordring # 59 - ej kort eller LO.

Ha det gott!
Kram
Rosemarie


3 kommentarer:

  1. Så bra at gutten din er blitt bra igjen. En mamma har det ikke godt når barnet hennes er sykt.
    Men for en lekker strut! Nydelige farger og så flott blomsterdekorasjon :)
    Klem, Jorunn

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken vacker strut! Den skulle vem som helst bli glad att få i present :)
    Lycka till i ScrappaLoss-tävlingen!
    Skönt att höra att det går bättre för er son också.

    SvaraRadera
  3. En riktigt härlig strut! Lycka till i tävlingen!

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!