lördag 3 oktober 2015

Monokromatiskt

Hejsan!

Papirlosjen har denna gång en utmaning där man ska skapa ett monkromatiskt alster och det inspirerade mig till att skapa denna layout i gråa toner med ett foto på Leo när han var 1 år gammal.


Papprena kommer från en av Maja Designs äldre julkollektioner, men den gråa färgen passade så bra till fotot så jag blundade för papprenas jultema. :-) Jag har stämplat runt fotot för att rama in det och dekorerat enkelt med spets, satinband, blommor, blad, swirlar och två halvpärlor av glas.


Blommorna är tagna från en konstgjord krukväxt och i mitten av dem satte jag silverfärgade pistiller. Texten är gjord med stickers och en die från Sizzix.

Ha en trevlig fortsättning på helgen!
Kram
Rosemarie

1 kommentar:

  1. Så nydelig LO, og så skjønn gutt!
    Tusen takk for at du deltar på monokromatisk-utfordringen hos Papirlosjen.
    Smil fra DT-Ane Lene

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!