fredag 22 april 2016

En vitsippa

Hejsan!

Äntligen har vårblommorna kommit fram och det är så härligt att se hur träd och gräsmatta blir grönare och grönare för var dag. Flera utmaningar med vårtema inspirerade mig att göra en egen vårblomma i form av en pappersblomma som ser ut som en vitsippa.... fast med detaljer som man kanske inte hittar på dem som växer i skogen. ;-)


Blomman är gjord av papper från Maja Design och mäter ca 16,5 cm i diameter.


En närmare bild på blomman. Jag sydde med symaskin runt alla kanter...vilket var ett pysseljobb av knepigaste slag och sedan la jag på Stickles Frosted Lace runt kanterna också.


Mitten dekorerade jag med spets, pärlband, blommor, knoppar och en fågel som kommer från mönsterpappret jag använt till blomman. Bladen och mittcirklarna är gjorda med olika dies.


En bild på den lååååååånga pinnen som blomman sitter på. Tanken är att jag ska ha den i blomkrukor med orchideer som slutat blomma i väntan på att de ska börja blomma igen.


Många halvpärlor gick åt till denna blomma.


Med denna blomma skulle jag vilja delta i följande utmaningar:

Maja Design:
MB-April16

Scrappegarasjen: Oppgave 23 - bruk dies

Hjerteboden: Utfordring april - VÅR :)

Papirplaneten: Utfordring #5 Konfirmasjon og/eller våren

Scrappelyst: alt er lov

Ha en trevlig helg!
Kram
Rosemarie

5 kommentarer:

  1. Kjempelekker blomst til våren ,takk for at du er med på utfordringen hos Papirplaneten, DT Bente:)

    SvaraRadera
  2. Nydelig blomst. Så kreativt kommet på! Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst :)

    SvaraRadera
  3. Kjempeflott blomst, Rosen!
    Tusen takk for at du deltar i utfordringen hos Scrappegarasjen!
    DT-Eva

    SvaraRadera

Tusen tack för att du tittar förbi hos mig och lämnar en liten hälsning!